تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۲۲۳۷۸
[گزارش تصویری]
می متالز - فاز دوم کارخانه فولاد "روهینا جنوب" با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۹۰۰ نفر از طریق ویدئوکنفرانس توسط روحانی ریاست جمهوری و نیز با حضور رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران در دزفول افتتاح شد.
خوزستان| فاز دوم فولاد "روهینا جنوب" در دزفول افتتاح شد

به گزارش می متالز از دزفول، فاز دوم کارخانه "فولاد روهینا" دزفول ظهر امروز از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور و با حضور رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران، معاون وزیرسازمان صنعت معدن و تجارت و مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران با اشاره به اینکه این کارخانه از سال 91 کلنگ‌زنی شده و نیز طرح توسعه آن در سال 93 آغاز شده اظهار داشت: این کارخانه 450 هزار تن تولید سالانه میلگرد داشته و محصولاتی از قبیل شمش فولاد، سازه کربن و همچنین تولید میلگرد کلاف و  شاخه‌ای با ظرفیت سالانه 450هزار تن تولید می‌کند.

وی افزود: در این پروژه 150 میلیون دلار معادل حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و همچنین ماشین آلات  این کارخانه از شرکت دانیلی ایتالیا از پیشرفته‌ترین شرکت‌ها تهیه شده است.

علیرضا شهیدی در تشریح جزئیات این کارخانه اظهارداشت: زمین کارخانه فولاد روهینا دزفول 361هزار و 861 مترمربع  است؛ آب مصرفی این کارخانه 800 هزار متر مکعب در سال است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 142 واحد تولید میلگرد فولاد در کشور بوده که با افتتاح فاز دوم این کارخانه تولید میلگرد به 21.7 میلیون تن در کشور می‌رسد؛ همچنین در کشور 84 واحد تولید شمش فولاد است که با افتتاح فاز دو فولاد در شهرستان تولید شمش فولاد در کشور به 38 میلیون تن خواهد رسید.

معاون وزیرسازمان صنعت معدن و تجارت بیان کرد: امید داریم تا پایان سال جاری تولید شمش فولاد در کشور را به 7.6 میلیون تن و نیز حجم سرمایه گذاری به 16هزار و 200 میلیارد تومان برسانیم.

اشتغال‌زایی مستقیم برای 900 نفر

همچنین در ادامه این آیین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: فاز دوم کارخانه ذوب، ریختگری و نورد میلگرد است؛ در حالی که فاز اول فقط نورد بوده و تولید میلگرد داشته است.

وی افزود: فاز دوم از آهن قراضه و آهن اسفنجی شمش فولاد تهیه کرده و از شمش مستقیم میلگرد تولید می‌شود، افزود: این کارخانه در حال حاضر ظرفیت تولید 450 هزار تن شمش فولاد و حدود 900 هزار تن میلگرد  را دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه 30درصد ذخیره انرژی داشته و جزء صنعت سبز محسوب می‌شود گفت:  در فاز دوم  120میلیون یورو  و 300میلیارد تومان هزینه شده و همچنین در فاز اول 30میلیون یورو و 100میلیارد تومان هزینه شده است.

شریعتی با بیان اینکه 450هزار تن شمس و 450هزار تن میلگرد و نیز 450هزار تن نورد در این کارخانه تولید می شود بیان کرد: 900 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و 5هزار نفر غیر مستقیم اشتغال زایی می‌کند.

روند کرونا در خوزستان نزولی شد

در ادامه استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت کرونا در خوزستان نزولی شده، اظهار داشت: خوزستان از پیک کرونا عبور کرده و آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا به کاهش است.

وی با بیان اینکه 28 روز است که تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا  ترخیص شده  که  بیشتر از بیماران بستری است، افزود: از یک هزار و 600 نفر به 400 بیمار رسیده است.